Considerente teoretice

(foarte important de citit!)

 

Cu totii ne aducem aminte de vechile masini la care trebuia sa tragi socul ca sa pornesti motorul la rece. Apoi dupa ce motorul incepea sa se incalzeasca, nu totdeauna iti aminteai sa impingi clapeta de soc inapoi si masina nu mai tragea asa de bine, motorul functionand cu amestec aer-benzina prea bogat. V-ati intrebat vreodata ce s-a intamplat cu vechea clapeta de soc? A fost inlocuita de calculatorul de comanda al motorului (ECU). Astfel, motoarele moderne sunt comandate electronic pentru un maxim de randament. ECU primeste informatii de la o sumedenie de senzori montati pe motor (temperatura, turatie, sarcina, etc.) si ajusteaza injectia de combustibil in functie de aceste informatii, folosindu-se de o harta de injectie. Aici intervenim noi prin optimizarea acestei harti. Operatie cunoscuta sub denumirile de "remapare", tocmai datorita acestei rescrieri a hartii de injectie, sau "flash tuning" datorita faptului ca se executa prin scrierea noii harti cu ajutorul unei interfete, fara demontarea ECU sau dezlipirea chip-ului care stocheaza aceste informatii.
Se ridica des problema solicitarilor la care este supus un motor modificat prin aceasta metoda insa nu se specifica niciodata clar despre ce e vorba. In mod normal, creste presiunea din cilindrii, cantitatea de combustibil injectat si implicit temparatura gazelor de evacuare (EGT). Aceste modificari au impact asupra unor piese ale motorului cum ar fi bielele, bolturile sau turbina. Deasemenea instalatia de racire nu ar mai face fata datorita cresterii temperaturilor de lucru ale motorului. Multi dintre parametrii de functionare depind unii de altii astfel incat modificarea unora duce la ajustarea celorlalti si deci solicitarile se tin lant dar atata timp cat limita superioara a ansamblului nu este depasita, lucrurile sunt sub control. De ce spunem asta? Intotdeauna motoarele sunt supuse unor solicitari mecanice si termice deosebite dar din proiectare acestea sunt supradimensionate astfel incat sa existe o marja de siguranta. De exemplu motoare similare cu componente identice pot avea puteri diferite: 1.9 TDI de 90CP si 1.9 TDI de 110CP. Acest lucru permite fabricantului ca la un timp dupa lansarea modelului de 90CP sa vina cu un model nou, mai puternic. Rezulta deci ca motoarele, din fabrica au performante setate mult sub optimul la care au fost proiectate sa functioneze. Acest lucru este determinat de variate motive, unul dintre cele mai importante fiind faptul ca masinile sunt supuse unei plaje largi de conditii de utilizare si legislatiilor mai multor tari din colturi diferite ale lumii. Aceeasi masina este vanduta si in Norvegia sau Canada dar si in Mexic sau Brazilia si trebuie sa functioneze la fel in conditii climatice diferite, cu combustibil de diferite calitati, diverse tipuri de ulei etc.
Datorita tuturor acestor modificari care intervin ca rezultat al cresterii de putere si cuplu, din experienta practica acumulata de-a lungul anilor s-a constatat ca uzura anumitor subansamble ale masinii cum ar fi motorul, ambreiajul sau transmisia creste cu 3 pana la 5%. Deci cu aceeasi uzura se vor parcurge intre 95.000 si 97.000 de km in loc de 100.000 km.
Daca randurile de mai sus nu v-au facut sa va razganditi in alegerea facuta de a avea o masina care sa va ofere mai multa satisfactie la volan, va invitam sa vizitati site-ul nostru si sa consultati lista de masini care pot fi modificate in prezent prin mufa OBD.

Terminologie:
ECU - Electronic Control Unit
OBD - On Board Diagnosis
EGT - Exhaust Gas Temperature

 

What about a powerbox?

    Powerboxes are the mother of all evil in this world. I am sure they were developed in a secret facility by satan himself and that is putting it mildly. With chiptuning your change ALL the needed parameters that run your engine. A powerbox just lies to your engine management system, throwing it off balance and feeding your engine the wrong amounts of fuel etc. Very often you will see powerboxes on ebay, which are basically two plastic plugs, a small box and a 5 cent resistor poured into black resin. If you want to get rich quick with an astronomical profit margin you should start selling powerboxes, because the company logo sticker on the outside is the most expensive part of it. Do they give you a noticeable effect? Yes, you will get some more performance, accompanied by a tail of black smoke and an engine that hates you forever. Still want to buy a powerbox? Read this paragraph again.

 Traducerea in limba romana in curand...

« inapoi in pagina principala

18 Aprilie 2015

 Promotie primavara 2015: 2 masini VAG 1.6 TDI 105cp sau 90cp - 1800 lei

18 Aprilie 2015

 Promotie primavara 2015: 2 masini Fiat sau Opel 1.3JTD/1.3CDTI - 1800 lei

21 Iunie 2012

Ultima noutate: Punem internet in masina!!! Wireless sau 3G. Nu ezitati sa ne contactati pentru detalii.

20 Aprilie 2011

 Cele mai bune preturi din Brasov pentru conversie la xenon! De la 200 lei cu montajul inclus si garantie 1 an.

26 Octombrie 2010

 Din data de 1 noiembrie 2010 ne gasiti pe strada Lunga nr. 130. Va asteptam sa vitizati noul garaj de tuning auto al Brasovului!!!